Google+ Followers

poniedziałek, 21 kwietnia 2014

WESOŁYCH ŚWIĄT!!!

Kochani Czytelnicy i Czytelniczki :-) W tym wspaniałym okresie świątecznym życzymy Wam byście znaleźli w te dni moment dla siebie... zatrzymajcie się.. złapcie oddech.. przystopujcie galopujące myśli .. i nie myślcie o diecie!! Spokojnych Świąt :-)


wtorek, 15 kwietnia 2014


 Spędzając ponad pół dnia  w pracy często sięgamy po różne przekąski czy napoje. Batoniki, kawałek pizzy, kolejny kubek kawy z dużą ilością cukru. Pochłaniamy to wszystko, bo wychodzimy z założenia, że musimy mieć energię, by wykonywać zadania - nic bardziej mylnego. Dzięki tego typu przekąskom zyskujemy energię ale tylko na chwilę – pół godziny później znów czujemy wilczy głód i chęć na kolejny posiłek oparty na węglowodanach prostych.

Warto pamiętać, że podjadanie tego typu przekąsek to pierwszy krok do otyłości i innych problemów zdrowotnych, skutki – zarówno dla zdrowia, jak i urody – mogą być katastrofalne. Niezdrowe kaloryczne przekąski mają jeszcze jedną wadę – podnoszą znacznie poziom cukru we krwi, który następnie szybko spada, co przekłada się na problemy z koncentracją i zmniejszoną wydajność w pracy.

W zdrowym ciele zdrowy duch J zatem spróbujmy zastąpić „puste kalorie” bardziej wartościowymi produktami.



Oto kilka propozycji zdrowych przekąsek, które będą dawać energię oraz pozwolą  zaspokoić apetyt na słodkie i słone.


Zacznijmy od… zdrowej kanapki
Zamień fast food’a na zdrową kanapkę. Przed wyjściem do pracy przygotuj sycącą kanapkę z pełnoziarnistego pieczywa. Posmaruj ją cieniutko masłem, przełóż pokrojoną, upieczoną piersią z kurczaka, plastrem chudej szynki lub białego sera, dodaj swoje ulubione warzywa. Voilà! Nie potrzeba wiele czasu oraz wysiłku aby przygotować zdrową kanapkę która dostarczy organizmowi różnych substancji odżywczych a przede wszystkim nie będzie Ci burczeć w brzuchu ;-)


Jako deser…świeże müsli lub owsianka
Gotowe mieszanki müsli zawierają dużo cukru i wbrew pozorom są kaloryczne. Przygotuj zatem w domu mieszankę płatków wedle własnego gustu (owsianych, pszennych, ryżowych) z dodatkiem orzechów, rodzynek czy suszonych owoców. W pracy zalej ciepłym mlekiem lub wodą albo wymieszaj z naturalnym jogurtem. Aby wzbogacić smak możesz dodać trochę świeżych owoców (truskawki, borówki, banany, maliny). Owsianka lub müsli zaspokoją głód na wiele godzin i są zdrowe.



Dla odmiany… serowa przekąska - twarożek z owocami lub warzywami
Zamiast gotowego, słodkiego twarożku, kup naturalny serek i dodaj garstkę owoców (banan, truskawki, maliny, borówki) lub warzywa. Dla dbających o linię doskonały jest chudy serek wiejski, który jest źródłem cennych protein, zawiera magnez, potas, witaminę A, D. Owoce lub warzywa dodadzą smaku serowej przekąsce i są bogate w witaminy oraz minerały.


Jeżeli lubisz chrupać… proponujemy orzechy, surowe warzywa i owoce
Przygotuj sobie w domu zestaw warzyw. Doskonałe są: marchewka, ogórek, kalarepa, papryka, rzodkiewka. Zapakuj je w plastikowe pudełko i gotowe! Dla odmiany możesz sobie pozwolić na porcję owoców lub garść orzechów (niesolonych). Zaspokoisz potrzebę chrupania i zdrowo się odżywisz.

Jeżeli przekąski będą lekkie i zdrowe, będziesz mieć siły do pracy, piękną figurę i dobry humor! Polecamy J



Co pić na zdrowie w pracy i nie tylko ?

Gdy pijemy mało płynów, niż jest to wskazane, stajemy się bardziej podatni na różnego typu infekcje. Odwodnienie prowadzi do problemów z koncentracją, bez której funkcjonowanie w pracy jest niemożliwe, wzmaga uczucie zmęczenia, pojawiają się bóle i zawroty głowy, nudności, wymioty. Woda pełni funkcję rozpuszczalnika i środka transportu dla licznych, ważnych dla organizmu związków, ułatwia przyswajanie składników pokarmowych i umożliwia usuwanie toksyn oraz zbędnych produktów przemiany materii. Woda co ciekawe reguluje również temperaturę naszego ciała, co staje się w ważne kiedy w naszej pracy narażeni jesteśmy na działanie klimatyzacji.

1.KOKTAJLE

Jeśli czuje, że w pracy coraz częściej brakuje Ci energii? Szybko się męczysz najprostszą czynnością ? Twój organizm zwolnił obroty, a Twoja twarz straciła blask? Pomóż sobie z Nami J. Przyrządź pyszny i zdrowy koktajl! Poniżej podajemy przepis na jeden z przetestowanych przez Nas trunków :
Skład:
-1 dojrzałe awokado
-1 banan
-1 kiwi
-mały jogurt naturalny (ok. 100 ml)
-sok z 1 limonki
Wszystkie składniki dokładnie wymieszać i zmiksować za pomocą blendera. Koktajl doprawić według własnego uznania (jeżeli, uznasz że jest za gęsty, proponuję dolać kilka łyżek mleka lub soku z limonki). Osobiście polecamy również dodać odrobinę posiekanej natki pietruszki.



2. Zielona herbata
Drogie Panie uwaga... pomaga w odchudzaniu J  Za szczególne właściwości zielonej herbaty odpowiadają polifenole, chroniące nasz organizm przed starzeniem się i rozwojem chorób. Wykazano, że regularne picie zielonej herbaty może zmniejszyć ryzyko chorób serca, cukrzycy typu 2 i niektórych nowotworów. Napar ten pomaga również w odchudzaniu. Wyjątkowo pobudza i orzeźwia. Po zielonej herbacie mija uczucie senności i wyczerpania.




3. Soki owocowe
W nadchodzącym wiosennym okresie wyciskajmy je ze świeżych owoców! Codziennie wypijajmy szklankę soku wyciśniętego ze świeżych owoców. Większe ilości nie są wskazane, bo owoce - chociaż zdrowe - mają duże ilości cukru i są kaloryczne. Warto rozcieńczać je z wodą w stosunku 1:3, czyli jedna część soku i trzy części wody. Uzyskamy wtedy zdrowy, niskokaloryczny napój. Unikajmy picia słodzonych soków w kartonach, zwłaszcza nektarów i napojów. W większości zawierają ogromne ilości cukru, a ich "naturalność", pozostawia wiele do życzenia. Sok owocowy dobrej jakości powinien mieć na opakowaniu następującą informację: "Sok 100 procent, bez dodatku cukru".
Przepis na sok polepszający koncentrację:
- półtorej dużej marchwi;
- 7 dużych liści szpinaku;
- 2 łodygi selera naciowego.


4. Woda
Nie powinna wymagać zbędnego komentarza J Jednakże osoby z nadciśnieniem, kupując wodę, powinny zwracać uwagę na to, ile jest w niej sodu - stężenie tego pierwiastka w litrze wody nie powinno przekraczać 20 mg. Z kolei osoby cierpiące na zgagę namawiamy do picia wody alkalicznej. Ważne! Woda bogata w siarczany usprawnia pracę jelit i wątroby.



5. Czerwone wino

Często kolacje biznesowe wymagają wypicia tzw. lampki wina, dlatego polecamy czerwone wino, ale w niewielkich ilościach. Czerwone wino zawiera cenne dla zdrowia polifenole.  Jedna lampka dziennie zmniejsza ryzyko nadciśnienia, otyłości oraz cukrzycy. Pamiętajmy jednak, że nadużywanie tego trunku, grozi uszkodzeniem wątroby i zwiększa ryzyko chorób nowotworowych. Osoby niepijące mogą sięgnąć po równie bogate w polifenole soki z czerwonych winogron, żurawiny i czarnej porzeczki.

P&D