Google+ Followers

wtorek, 15 kwietnia 2014


 Spędzając ponad pół dnia  w pracy często sięgamy po różne przekąski czy napoje. Batoniki, kawałek pizzy, kolejny kubek kawy z dużą ilością cukru. Pochłaniamy to wszystko, bo wychodzimy z założenia, że musimy mieć energię, by wykonywać zadania - nic bardziej mylnego. Dzięki tego typu przekąskom zyskujemy energię ale tylko na chwilę – pół godziny później znów czujemy wilczy głód i chęć na kolejny posiłek oparty na węglowodanach prostych.

Warto pamiętać, że podjadanie tego typu przekąsek to pierwszy krok do otyłości i innych problemów zdrowotnych, skutki – zarówno dla zdrowia, jak i urody – mogą być katastrofalne. Niezdrowe kaloryczne przekąski mają jeszcze jedną wadę – podnoszą znacznie poziom cukru we krwi, który następnie szybko spada, co przekłada się na problemy z koncentracją i zmniejszoną wydajność w pracy.

W zdrowym ciele zdrowy duch J zatem spróbujmy zastąpić „puste kalorie” bardziej wartościowymi produktami.



Oto kilka propozycji zdrowych przekąsek, które będą dawać energię oraz pozwolą  zaspokoić apetyt na słodkie i słone.


Zacznijmy od… zdrowej kanapki
Zamień fast food’a na zdrową kanapkę. Przed wyjściem do pracy przygotuj sycącą kanapkę z pełnoziarnistego pieczywa. Posmaruj ją cieniutko masłem, przełóż pokrojoną, upieczoną piersią z kurczaka, plastrem chudej szynki lub białego sera, dodaj swoje ulubione warzywa. Voilà! Nie potrzeba wiele czasu oraz wysiłku aby przygotować zdrową kanapkę która dostarczy organizmowi różnych substancji odżywczych a przede wszystkim nie będzie Ci burczeć w brzuchu ;-)


Jako deser…świeże müsli lub owsianka
Gotowe mieszanki müsli zawierają dużo cukru i wbrew pozorom są kaloryczne. Przygotuj zatem w domu mieszankę płatków wedle własnego gustu (owsianych, pszennych, ryżowych) z dodatkiem orzechów, rodzynek czy suszonych owoców. W pracy zalej ciepłym mlekiem lub wodą albo wymieszaj z naturalnym jogurtem. Aby wzbogacić smak możesz dodać trochę świeżych owoców (truskawki, borówki, banany, maliny). Owsianka lub müsli zaspokoją głód na wiele godzin i są zdrowe.



Dla odmiany… serowa przekąska - twarożek z owocami lub warzywami
Zamiast gotowego, słodkiego twarożku, kup naturalny serek i dodaj garstkę owoców (banan, truskawki, maliny, borówki) lub warzywa. Dla dbających o linię doskonały jest chudy serek wiejski, który jest źródłem cennych protein, zawiera magnez, potas, witaminę A, D. Owoce lub warzywa dodadzą smaku serowej przekąsce i są bogate w witaminy oraz minerały.


Jeżeli lubisz chrupać… proponujemy orzechy, surowe warzywa i owoce
Przygotuj sobie w domu zestaw warzyw. Doskonałe są: marchewka, ogórek, kalarepa, papryka, rzodkiewka. Zapakuj je w plastikowe pudełko i gotowe! Dla odmiany możesz sobie pozwolić na porcję owoców lub garść orzechów (niesolonych). Zaspokoisz potrzebę chrupania i zdrowo się odżywisz.

Jeżeli przekąski będą lekkie i zdrowe, będziesz mieć siły do pracy, piękną figurę i dobry humor! Polecamy J



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz