Google+ Followers

wtorek, 15 kwietnia 2014

Co pić na zdrowie w pracy i nie tylko ?

Gdy pijemy mało płynów, niż jest to wskazane, stajemy się bardziej podatni na różnego typu infekcje. Odwodnienie prowadzi do problemów z koncentracją, bez której funkcjonowanie w pracy jest niemożliwe, wzmaga uczucie zmęczenia, pojawiają się bóle i zawroty głowy, nudności, wymioty. Woda pełni funkcję rozpuszczalnika i środka transportu dla licznych, ważnych dla organizmu związków, ułatwia przyswajanie składników pokarmowych i umożliwia usuwanie toksyn oraz zbędnych produktów przemiany materii. Woda co ciekawe reguluje również temperaturę naszego ciała, co staje się w ważne kiedy w naszej pracy narażeni jesteśmy na działanie klimatyzacji.

1.KOKTAJLE

Jeśli czuje, że w pracy coraz częściej brakuje Ci energii? Szybko się męczysz najprostszą czynnością ? Twój organizm zwolnił obroty, a Twoja twarz straciła blask? Pomóż sobie z Nami J. Przyrządź pyszny i zdrowy koktajl! Poniżej podajemy przepis na jeden z przetestowanych przez Nas trunków :
Skład:
-1 dojrzałe awokado
-1 banan
-1 kiwi
-mały jogurt naturalny (ok. 100 ml)
-sok z 1 limonki
Wszystkie składniki dokładnie wymieszać i zmiksować za pomocą blendera. Koktajl doprawić według własnego uznania (jeżeli, uznasz że jest za gęsty, proponuję dolać kilka łyżek mleka lub soku z limonki). Osobiście polecamy również dodać odrobinę posiekanej natki pietruszki.



2. Zielona herbata
Drogie Panie uwaga... pomaga w odchudzaniu J  Za szczególne właściwości zielonej herbaty odpowiadają polifenole, chroniące nasz organizm przed starzeniem się i rozwojem chorób. Wykazano, że regularne picie zielonej herbaty może zmniejszyć ryzyko chorób serca, cukrzycy typu 2 i niektórych nowotworów. Napar ten pomaga również w odchudzaniu. Wyjątkowo pobudza i orzeźwia. Po zielonej herbacie mija uczucie senności i wyczerpania.




3. Soki owocowe
W nadchodzącym wiosennym okresie wyciskajmy je ze świeżych owoców! Codziennie wypijajmy szklankę soku wyciśniętego ze świeżych owoców. Większe ilości nie są wskazane, bo owoce - chociaż zdrowe - mają duże ilości cukru i są kaloryczne. Warto rozcieńczać je z wodą w stosunku 1:3, czyli jedna część soku i trzy części wody. Uzyskamy wtedy zdrowy, niskokaloryczny napój. Unikajmy picia słodzonych soków w kartonach, zwłaszcza nektarów i napojów. W większości zawierają ogromne ilości cukru, a ich "naturalność", pozostawia wiele do życzenia. Sok owocowy dobrej jakości powinien mieć na opakowaniu następującą informację: "Sok 100 procent, bez dodatku cukru".
Przepis na sok polepszający koncentrację:
- półtorej dużej marchwi;
- 7 dużych liści szpinaku;
- 2 łodygi selera naciowego.


4. Woda
Nie powinna wymagać zbędnego komentarza J Jednakże osoby z nadciśnieniem, kupując wodę, powinny zwracać uwagę na to, ile jest w niej sodu - stężenie tego pierwiastka w litrze wody nie powinno przekraczać 20 mg. Z kolei osoby cierpiące na zgagę namawiamy do picia wody alkalicznej. Ważne! Woda bogata w siarczany usprawnia pracę jelit i wątroby.



5. Czerwone wino

Często kolacje biznesowe wymagają wypicia tzw. lampki wina, dlatego polecamy czerwone wino, ale w niewielkich ilościach. Czerwone wino zawiera cenne dla zdrowia polifenole.  Jedna lampka dziennie zmniejsza ryzyko nadciśnienia, otyłości oraz cukrzycy. Pamiętajmy jednak, że nadużywanie tego trunku, grozi uszkodzeniem wątroby i zwiększa ryzyko chorób nowotworowych. Osoby niepijące mogą sięgnąć po równie bogate w polifenole soki z czerwonych winogron, żurawiny i czarnej porzeczki.

P&D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz